onsdag 6 augusti 2014

Dag 81

Från Jävre Sandön till Nörd Mörön, 35 km
Återigen en solig dag med lagom vindar åt rätt håll.
 En bit utanför stranden jag nu sitter på, träffade jag Peter och Cathrine Berglund.  Jag frågade om de kunde fylla min vattenflaska. De fyllde mina två vattendunkar också och bjöd mig på smörgåsar och dricka. Riktigt generöst och snällt. Det visade sig att Peter också ägnar sig åt paddling. Bl.a. har han paddlat Stockholms kanotmaraton. En riktig utmaning med en olastad kajak i alla dessa skvalpande vågor som det lätt blir vid kajerna där.
Värmen är fantastisk denna kväll.

5 kommentarer:

  1. Hej Peter!
    Jag sitter här på Gotland och tänker: Vad jag missar saker som inte, som du, paddlar omkring i vårt vackra land. Men Gotland har inte varit fel, det heller, med 33° häromdagen och 25° i vattnet. Tyvärr vet NSA allt om din resa. Och min också. Såg UG idag. Man får lust att slänga allt vad datorer och mobiler heter.
    Thomas

    SvaraRadera
    Svar
    1. NSA kan ju läsa min blogg, och kolla min "SPOT"". Jag kanske exponerar mig för mycket digitalt. Hoppas att du har det bra på Gotland.

      Radera
  2. Hej Peter!
    Fortsätt nu njuta de sista dagarna av din paddling och dra in den friska augustiluften genom näsan när du glider fram över fjärdarna i norr. Snart framme. Skojigt att du kunnat ta till dig det glädjefyllda och vackra med paddlingen utan att nedslås av motgångar. Starkt gjort. Du inspirerar. Vi får höras vid mer senare om dina erfarenheter.
    Helge L

    SvaraRadera
  3. Jag har inte så många mil kvar nu, men jag tänker ta det lite lugnt de sista dagarna. Försöka vara lite av en turist tänkte jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken bra idé, att vara kajakturist! Jag ropade "njut av turen" när jag stod och hejade på alla i Tjejvasan ett år, inte många verkade förstå, men det gör du!

      Radera