måndag 21 juli 2014

Dag 64

Från Skarpudden till Södra Lövvik, 40 km
Riktigt roligt var det att träffa goda vännerna Leif och Barbro. Det blev en trevlig kväll med god mat och dryck, och mycket prat om min resa, paddling, fjällturer och friluftsliv i största allmänhet. Tiden går fort när man har det trevligt. 
Högsommarvädret håller i sig. Värmen är inte besvärande under paddlingen eftersom den ihållande nordostliga vinden fläktar rakt framifrån hela tiden.
Utanför Barsta ligger Rotsidan. Ett mycket vackert och spektakulärt utflyktsmål med sina kilometerlånga plana klipphällar. Denna soligt varma kväll var det mycket folk där som njöt av allt det fina.

1 kommentar:

  1. HEJ Peter!
    Nu står jag här i Skanör och blickar ut mot Öresundsbron, men du har kommit lite längre, som vi alla vet. Min planering att få möta upp här kom på skam... ;-).
    Skämt åsido, du känner vittring av hemmahamnen nu, förstår jag. Minns själv när jag seglade skötbåten och övernattade i bl a Barsta. Heja på!
    Thomas

    SvaraRadera