torsdag 12 juni 2014

Dag 26

Vieskär till Järnsida, 45km
Storgatan genom Kristianopel är inte större än så här. Ett riktigt gulligt litet samhälle vid Blekinges ostkust. Kyrkans trappgavlar för tankarna till Visby. Kanske denna kyrka är från samma tid.
Här är kusten stenig och vattenståndet  lågt. Den friska västliga brisen gjorde att jag ville gå så nära land som möjligt, vilket medförde att jag efter ett par timmars paddling slutade med att räkna alla stenar som jag touchade till. 
Efter den regniga natten har nu alla prylar fått tillfälle att torka. 
Tänk vad lite det behövs för att göra en glad.

3 kommentarer:

  1. Spännande hela tiden! Platser som jag inte visste fanns.
    Roligt med dina målande beskrivningar. Gör att man kommer upplevelsen närmare.
    Thomas

    SvaraRadera
  2. Ett tips på en annan lite speciell ort att besöka: Pataholm på fastlandet mitt emot Borgholm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir säkert tillfälle för en glass där.

      Radera