tisdag 10 juni 2014

Dag 23

Från Landön till Östra Bokö, 50 km
Paddlade över Hanöbukten idag, med ett stopp i Hällevik för lunch och några inköp i den välsorterade affären där. Den var så välsorterad så de tillochmed hade termosmuggar. Jag köpte en för att ersätta den jag glömde i Kåseberga. Det märkliga var att när jag skulle packa upp mina grejer för att slå upp tältet så rullade den gamla muggen fram. Jag blev riktigt förvånad, för jag har letat efter den flera gånger. Jag förstår nu att min kajak är ovanligt rymlig när det finns så mycket plats att en termosmugg kan gömma sig i flera dagar.
Bilden ovan får visa hur det kan se ut när jag ska till att äta frukost. Till frukosten brukar det.också bli en kaffelatte. Den görs så att man tar två teskedar pulverkaffe och två teskedar torrmmjölk i termosmuggen, häller i lite kallt vatten, sätter på locket ock skakar kraftigt. Det bildas då ett kraftigt skum. Fyller sedan på med hett vatten. Blir riktigt lyxigt.
Just nu tänker jag på er alla på min arbetsplats, Parkskolan i Ö-vik, kollegor och elever.  Hoppas att ni alla  har det riktigt bra.

5 kommentarer:

  1. Hej! Bra att Jonny finns, så att jag kan skicka en hälsning till dig.
    Vi rustar nu elever och oss själva för ett långt härligt sommarlov.
    Här städer man i klassrummet för att det skall vara fint till ht- start.
    Roligt att höra att allt är OK. Ser att du paddlar lite längre sträckor ibland, kan det måhända vara längtan till Sthlm och Gunilla. Önskar dig allt gott! Vi ses till ht-start
    Fortsätter att följa i sommar. Hälsningar Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Sant är att ibland får jag en släng av hemlängtan till familjen. Speciellt kvällstid.

      Radera
  2. Hej Peter. Jo det är många på Parkskolan som följer dina bedrifter. Det måste vara en häftig upplevelse. Vi kanske ses därute när du börjar närma dig norrlandskusten.
    Hälsningar Gunnar H.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är häftigt med att alla vyer är nya, dag efter dag. Du kanske är ute och seglar i sommar, så vad vet man, kanske vi ses.

      Radera
  3. Hej igen Peter!
    Det är mkt roligt att följa din paddling! Hoppas du har bra sjökort nu när du börjar närma dig Gåsefjärdens grynnor. Blir det tråkigt att bara paddla så hittade jag detta tips: http://www.okorion.com/skargard/kartor/kanot%20langa.gif
    Må medvindarna stå dig bi!

    SvaraRadera