lördag 7 juni 2014

Dag 21

Från Kåseberga till Simrishamn, 32 km

En dag med blå himmel, strålande sol och badstränder på babords sida som aldrig verkade ta slut. Trevligt men ganska händelselöst. Sitter nu på en badstrand för hundar och funderar på om det bästa man kan göra är att slå upp tältet och krypa ner i sovsäcken fast klockan bara är lite över åtta.
I Brantevik var det två killar som tränade balansgång på ett spännband. Påstods vara bra för bålmuskulaturen. Perfekt för paddlare  alltså.


4 kommentarer:

  1. Heja Peter,
    Kul att följa din färd, ta del av ditt alldeles eget äventyr. Härliga möten du är med om, hela vägen. Vi önskar dig lycka till längs östkusten också, du är ju på god väg nu! Kram från Britt-Mari & Sven-Erik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, det känns som jag har kommit in i de rutiner jag vill ha. Det där med alla praktiska saker som tältning, matlagning osv

      Radera
  2. Jag hoppas du testade balansgången, du borde ju vara expert nu efter dessa veckor! Jag slås oxå av hur många du träffar längs med vägen. Måste hålla koll känner jag, tänk om du är i stockholmstrakten vid midsommar, då bjuder jag på älgtjälknöl!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter riktigt trevligt. Min plan är att försöka vara i trakterna av Oxelösund i midsommar. Att hinna till Stockholm blir tufft, men det skulle vara för den där tjälknölen...

      Radera